Bijna klaar voor vertrek...! - Reisverslag uit Sankt Pölten, Oostenrijk van Robin Berk - WaarBenJij.nu Bijna klaar voor vertrek...! - Reisverslag uit Sankt Pölten, Oostenrijk van Robin Berk - WaarBenJij.nu

Bijna klaar voor vertrek...!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Oktober 2014 | Oostenrijk, Sankt Pölten

Hallo allemaal,

Alweer ruim twee weken geleden sinds mijn laatste verhaaltje, dus tijd voor een update. Het is erg fijn om te zien dat mijn verhaal zo goed bekeken is en de reacties zijn leuk om te lezen. Meer dan genoeg redenen om af en toe een verhaaltje te plaatsen!

Intussen heb ik mijn draai op kantoor aardig weten te vinden mijn ritme is ook gewend aan werktijden van half 8 tot 4. De aardige mevrouw blijft immers iedere morgen vrolijk door de luidspreker roepen, dus wakker ben ik dan toch al. Op kantoor ben ik voornamelijk bezig met het schrijven van de literatuurstudie van mijn onderzoek en voorbereiding voor de opdracht in Brazilië. Donderdag is mijn vaste dag tussen de varkens op het proefbedrijf van Biomin hier in Oostenrijk. En ja, voor mij staat 2014 geheel in het teken van mest, bloed en lichaamsgewichten van varkens verzamelen, dus daar ga ik hier vrolijk mee verder. Op kantoor wordt voornamelijk Engels gesproken omdat nationaliteiten van over de hele wereld vertegenwoordigd zijn. Zo zit ik zelf op kantoor met een Roemeense, Hongaarse, Duitse en drie Oostenrijkse collega’s, dus daar komt ook nog aardig wat Duits voorbij.

Donderdag is tevens de dag dat ik met collega’s ga volleyballen na het werk. Vooraf had ik gedacht dat het een beetje campingvolleybal zou zijn, dat een sportief persoon als ik gemakkelijk bij kan benen. De kleur van mijn hoofd na een uur spelen en het gevoel in mijn spieren de volgende dag hebben echter het tegendeel bewezen.

Tot nu toe heb ik in de weekenden nog erg veel geluk gehad met het weer, temperaturen boven de 20 graden zijn geen uitzondering en m’n handschoenen, muts en sjaal heb ik dan ook nog ver achter in de kast liggen. Vorig weekend heb ik een bezoek gebracht aan Wenen en daar een dagje door de binnenstad gelopen. Dit kan ik iedereen die van mooie gebouwen houdt zeker aanraden. Ook mensen die, in tegenstelling tot mij van winkelen houden, kunnen zich in Wenen helemaal laten gaan. Minder fijn is dat de halve binnenstad naar paardenstront stinkt, omdat Wenen nu eenmaal zo beroemd is om de fiakers, de koetsen getrokken door paarden.
Verder ga ik in de weekenden zo nu en dan als volleerd wandelaar op pad om de omgeving te bekijken. In deze omgeving is veel landbouw en met de bergen op de achtergrond is het dan ook zeker geen straf om een goeie wandeling te maken.

Aanstaande dinsdag om 19.10 vertrek ik vanaf Wenen naar Frankfurt. Hier heb ik ongeveer een uurtje de tijd om in het volgende vliegtuig te kruipen en daar mag ik me dan ruim 12 uur zien te vermaken. Eenmaal geland in Sao Paulo heb ik nog een binnenlandse vlucht naar Foz do Iguacu waar ik word opgehaald door de professor die het onderzoek begeleidt. De eerste paar dagen zullen waarschijnlijk erg slopend zijn, aangezien ik een dag na aankomst met het onderzoek begin. Helaas kan ik niet veel vertellen over het onderzoek omdat alles vertrouwelijk is. Het idee is in elk geval dat ik ga werken met biggen die verschillende soorten voer krijgen. Hier worden gedurende het experiment verschillende metingen aan gedaan, zodat we aan het eind kunnen bekijken of biggen beter presteerden op bepaalde rantsoenen.

Het echte aftellen is nu begonnen en als het goed is schrijf ik het volgende verhaal vanaf de andere kant van de wereld, waar de daglengte en temperaturen juist toenemen in tegenstelling tot hier.

Groeten en tot de volgende keer!

  • 23 Oktober 2014 - 11:21

    Paula En Wout:

    Hallo Robin,

    Heel goede reis volgende week en veel succes met je vervolg opdracht in Brazielië.
    We volgen je met je verslagen. En vooral ook veel gaan zien en genieten van deze bijzondere reis.
    Groetjes Paula en Wout

  • 23 Oktober 2014 - 12:35

    Thea:

    Hoi Robin.
    Ook nu weer genoten van je mooie verhaal.
    Volgende week een goede reis.
    En succes met de onderzoeken.
    Gr thea

  • 23 Oktober 2014 - 17:34

    Anja:

    Hoi Robin
    Een hele fijne stage tijd daar aan de andere kant van die'n bol,en ga genieten van het land .
    Zo te horen komt er niet veel van je andere hobby want daar krijg je geen spierpijn van toch.
    groetjes van de laartjes en de vosjes

  • 23 Oktober 2014 - 19:28

    Mieke:

    Hey Robin, wat leuk om te lezen! Ik wist niet dat je al vertrokken was.. Succes met je stage, en een hele mooie tijd toegewenst..!!! Groetjes..

  • 24 Oktober 2014 - 01:06

    Bram:

    Hatsikidee!

    Je weet wat ze zeggen: "Weg met sport, ik heb de ballen liever op m'n bord!" :-)

    Klinkt weer prima kerel, ik zal dinsdag naar je zwaaien als je over ons eilandje vliegt!

  • 24 Oktober 2014 - 08:07

    Maria Opheij:

    hoi robin fijn weer iets te horen van jou en dat alles goed gaat ik heb ook andre van lankveld gesproken en die zei dat zegoed tevreden waren over jou gr maria ps eerst nog skyppe

  • 25 Oktober 2014 - 23:00

    Kitty:

    Hoi Robin. Natuurlik weten we al bijna alles van je stage daar. Maar het aftellen is nu begonnen!! Na die lange reis (helemaal. Gaar). Kan je eindelijk je opdracht de komende maanden uitvoeren. Het zal wel
    Wennen zijn aan de andere kant van de wereld. Nieuwe collega's. Andere taal. Maar wel veel zon daar.veel succus. En geniet daar ook van je vrije dagen. En met alles wat je daar gaat doen en zíen. Groetjes. Papa en xx mama

  • 27 Oktober 2014 - 10:18

    Oma:

    Hoi Robin. Leuk verslag om te lezen! Je hebt het daar wel goed naar je zin zo te lezenik wens je n goede rei. Naar brazilië. En veel succeset je stage opdracht. En geniet er van. Groetjes x oma

  • 04 November 2014 - 18:28

    Erwin:

    hey robin

    mooi dat je het goed naar de zin hebt en mooi dat je ook iets van de omgeving mee krijgt en dat je al volleerd wandelaar bent geworden , ik heb je volgende verslag ook gelezen dat dat was ook een mooi verlag om te lezen , wij wensen namens de fam emons en ook namens linda heel veel plezier en gezelligheid toe en we zien het volgende verslag wel verschijnen met vriendelijke groeten fam emons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Sankt Pölten

Stage

Stage

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2015

De laatste loodjes

20 December 2014

Tchau Brasil...

08 December 2014

Het aftellen is begonnen

27 November 2014

Van start!!

12 November 2014

Het leven is geen zoete krentenbol...
Robin

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 5690

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage

Landen bezocht: